» » Жоғары білім беру әлеуетін дамыту саласындағы Эразмус + жобаларын іске асыру (сараптамалық пікір)
22 апреля 2019

Жоғары білім беру әлеуетін дамыту саласындағы Эразмус + жобаларын іске асыру (сараптамалық пікір)

erasmusҮкімет дамып, өсу, сауда жасау, жұмыс орнын құру және өз азаматтарының өмір сапасын жақсарту үшін құрылымдық және институциялық реформалары құрылымдық және институционалдық реформаларды бастаған кезде Орталық Азия елдері экономикалық өткелді бастан өткеруде
 


Аймақтағы бейбітшілік пен өркендеу үшін академиялық саладағы аймақтық ынтымақтастық тең дәрежеде маңызды. Аймақтық ғылыми ынтымақтастықты қолдау:

  • ең үздік аймақтық академиялық алмасу;
  • аймақты біліктіліктің және сертификаттаудың бірыңғай стандарттарына ықпал ету;
  • аймақтағы жұмыс күшінің сұранысын және ұсынысын салыстыру және осылайша жұмысқа орналасу мүмкіндіктерін арттыру;
  • ғылымның мамандандырылған салаларында аймақтық ғылыми-білім беру орталықтарын құру;
  • шағын және / немесе жас аймақтық университеттерді болашақта халықаралық ынтымақтастық жобаларына қатысуға шақырады.

Инновациялық Еуразия университеті 2021 жылдан бастап 2027 жылға дейін жұмыс істейтін Erasmus + жаңа білім беру гранты бойынша Еуропалық Комиссия үшін сараптамалық пікір қалыптастыруға қатысты.
Сауалнамаға жауаптарды талдау мынадай қорытындыға әкеледі:1. Ірі ұлттық және мемлекеттік университеттер Erasmus + аясында түрлі жобаларды қоса алғанда, халықаралық ынтымақтастықты қолдайды. Жас және аймақтық жоғары оқу орындары негізінен өңірлік деңгейде жұмыс істейді, бірақ олар халықаралық ынтымақтастықты олардың дамуына аса маңызды деп санайды.
2. Халықаралық ынтымақтастық білім беру саласындағы әлеуетті арттырады, ал аймақтық ынтымақтастық ғылым мен зерттеулерді дамытуда артықшылықтар береді, сондай-ақ әлеуметтік жауаптылыққа, яғни университеттер, үкімет, қоғам және бизнес арасындағы ынтымақтастыққа қол жеткізуге ықпал етеді.
3. Стратегиялық тұрғыда халықаралық ынтымақтастық жоғары оқу орындары үшін аймақтық ынтымақтастыққа қарағанда маңызды. Халықаралық жобалар еуропалық білім беруді интеграциялауға және Орталық Азия елдерінде еуропалық білім белдеуін жасауға ықпал етеді. Бұл сондай-ақ еуропалық тәжірибемен алмасуға, сондай-ақ, мемлекеттік саясатты жетілдіру мақсатында академиялық әлем мен Орталық Азия мемлекеттерінің үкіметаралық диалогын дамытуға көмектеседі. Бұдан басқа, халықаралық ынтымақтастық тәжірибесі университеттің ұлттық және халықаралық рейтингтердегі жағдайын жақсартады. Дегенмен барлық аймақтық университеттер халықаралық жобаны басқару үшін тәжірибелі әкімшілік қызметкерлері және инфрақұрылымммен, технология жағы қарастырылған.
4. Орталық Азиядағы аймақтық ынтымақтастықты шектейтін мынадай мәселелер бар:

  • аймақтағы түлектер үшін біліктілік стандарттарындағы айырмашылықтар;
  • ғылыми қаржыландырудың болмауы;
  • ғылыми қызметкерлердің қартаюы;
  • аймақтағы биліктің жоғары орталықтандырылуы;
  • академиялық еркіндікке қатысты формальдылықтар мен шектеулер;
  • жоғары білім беруді қаржыландырудағы мемлекеттік патернализм;
  • Іскерлік және салалыќ ќажетті ќђрылысушылар ќорлыќ корреляцияныѕ ќауіпсіздігі їшін ќызмет кґрсету;
  • іскерлік және салалық қажеттіліктермен салыстырғанда университеттік зерттеулерде төмен корреляция;
  • ғылыми-зерттеу нәтижелеріне мемлекеттік және салалық төмен қызығушылық;
  • аймақтағы мамандандырылған саладағы университеттер арасындағы байланыстардың болмауы;
  • ынтымақтастық жобасын басқара алатын тәжірибелі қызметкерлердің болмауы;
  • байланыс мәдениетінің төмендігі (Орталық Азия елдерінің әлеуетті серіктестері кейде тіпті ынтымақтастық шақыруына жауап бермейді);
  • әлеуетті аймақтық серіктестердің веб-сайттарында байланыс ақпаратының жоқтығы (кейбір университеттерде жұмыс істейтін веб-сайт жоқ, ал көптеген университеттер көптеген жылдар бойы байланыс ақпаратын жаңартпаған);
  • әріптес елдердің заңнамадағы айырмашылықтары.

5. Орталық Азиядағы жоғары оқу орындары үшін халықаралық ынтымақтастықты шектейтін келесі мәселелер:

  • шетелде лайықты серіктес табу қиындықтары;
  • ЕО серіктесінің өтінім беру мерзімінен кейін жобаға қатысуға кенеттен бас тартуы;
  • Еуропадағы Орталық Азия университеттері туралы ақпараттың болмауы;
  • халықаралық жобалардың шоғыры серіктес елдерге емес, Еуропадағы көп;
  • тілдік дағдының болмауы;
  • халықаралық жобаларға қатысу және қатысу тәжірибесінің жоқтығы;
    қаржыландырудың жеткіліксіздігі (жоғары оқу орындары жиі өздерінің қазынасын қамтамасыз етуі тиіс);
  • Орталық Азиядағы барлық елдерде Erasmus + ұлттық кеңсесі жоқ;
  • қаржыландыру мүмкіндіктері туралы ақпараттың болмауы;
  • Орталық Азия елдерінің барлығы Болон процесінің қатысушылары болып табылмайды және ECTS кредиттік жүйесін пайдаланады;
  • аймақтағы барлық университеттерде арнайы халықаралық офис бар емес (кейде халықаралық ынтымақтастық осы функцияны басқа әкімшілік немесе білім беру міндеттерімен біріктіретін қызметкерлермен жүзеге асырылады)
  • қашықтықтан немесе онлайн-форматтағы тәжірибе алмасуда ынтымақтастық үшін мүмкіндіктер мен платформалардың болмауы;
  • халықаралық жобаларға тиімді қатысу үшін техникалық құралдардың (ноутбуктер, проекторлар, интерактивті тақталар және т.б.) болмауы;
  • университет әкімшілігінен мотивацияның жоқтығы;
  • Орталық Азия елдерінің арасында Эразмус + бағдарламасы бойынша қаржыны біркелкі бөлу;
  • негізгі көлік инфрақұрылымынан (халықаралық әуежайлар) кейбір университеттердің географиялық қашықтығы;
  • Орталық Азия университеттері арасында оқу құралдары мен тәсілдерін жаңғыртудың өзекті қажеттілігі;
  • Орталық Азияның кейбір аймақтарында АТ-инфрақұрылымының әлсіздігі, IT жабдығын және Интернетті қамту;
  • Орталық Азия елдеріндегі, кейде еуропалық серіктес елдермен үйлеспейтін жоғары білім берудегі мемлекеттік стандарттардың болуы.

6. Сауалнама нәтижелерін талдап болғаннан кейін біз мынаны ұсынамыз:

  • Орталық Азиядағы өңірлік ынтымақтастық жобаларына қатысуға ниет білдірген әлеуетті консорциум серіктестерінің тізімін жасау;
  • Орта немесе Орта Азия елдеріндегі орыс тілінде немесе ұлттық тілдерде оффлайн және онлайн семинарлар мен вебинарларды ұсынып, жоғары оқу орындарына гранттарға өтінімдерді толтыру туралы білім беру;
  • онлайн-форматта ынтымақтастыққа бағытталған аймақтық бастамаларды сыртқы қаржыландыруды қамтамасыз ету:
  • онлайн конференциялар мен семинарлар, профессорлар арасында онлайн курстар мен лекциялар алмасу;
  • виртуалды байланыс үшін қажетті жабдықтар мен материалдарды сатып алу үшін сыртқы қаржыландыруды қамтамасыз ету, сондай-ақ жабдықтарды пайдалану бойынша университет қызметкерлерін оқыту;
  • аймақтық университеттер арасында әкімшілік пен академиялық  қызметкерлер, студенттердің виртуалды ұтқырлығын ынталандыру.

Алиясова Анастасия,
ғылыми-ұйымдастыру және халықаралық ынтымақтастық бөлім басшысы